Digital Signage

Як аудіомаркетинг і системи Digital Signage впливають на відвідувачів торгових точок

Стрімкий розвиток онлайн-комерції і цифрових технологій стало одним з факторів, які зумовили зміну поведінки споживачів. Сучасні споживачі не готові витрачати на шопінг стільки часу і коштів, як раніше, а емоційна складова від процесу здійснення покупок для них не менш важлива, ніж результат. Тому, щоб утримати увагу споживачів, ритейлерам необхідно проводити кампанії іншого рівня і розробляти нові заходи для залучення клієнтів.

Дослідження, проведені Інститутом реклами США, показали, що більшість споживачів (понад 70%) приймають рішення про здійснення покупки в точках продажів. У цій ситуації важливу роль відіграють маркетингові інструменти, які застосовуються безпосередньо в місцях продажів і здатні утримувати споживачів і збільшувати їх лояльність. До таких інструментів відноситься використання аудіомаркетингу і систем Digital Signage, які дозволяють надавати комплексну дію на відчуття відвідувачів торгового об'єкта і сприяють формуванню цілісного образу бренду.

Аудіомаркетинг: вплив музики на споживачів

Аудіомаркетинг являє собою інструмент впливу на споживачів за допомогою спеціально підібраного музичного оформлення. Використовуючи сучасні досягнення в галузі психології та нейрофізіології, фахівці-аудіомаркетологи створюють в торговому об'єкті атмосферу, що сприяє більш тривалому перебуванню відвідувачів і здійсненню імпульсних покупок.

Правильно підібрана фонова музика в місцях продажів позитивно впливає на настрій покупців і робить процес шопінгу більш приємним. Відповідно, вона сприяє збільшенню кількості продажів і конверсії відвідувачів на постійних клієнтів, оскільки дослідниками встановлено прямий взаємозв'язок: чим більше відвідувачам подобається музика в торговому об'єкті, тим більше їм подобається і сам об'єкт.

Розглянемо деякі аспекти впливу музичного оформлення на відвідувачів.

  • Впливати на поведінку відвідувачів торгової точки можна за допомогою музичного ритму. Доведено, що людина несвідомо підлаштовується під ритм музики що звучить: повільні композиції, які звучать в торговому залі, змушують покупця спокійно прогулюватися вздовж рядів і уважно вивчати вітрини, швидкі, навпаки, спонукають рухатися енергійніше і швидше приймати рішення. Таким чином, спокійні фонові мелодії допомагають довше затримати відвідувачів в магазині і тим самим збільшити середній чек. У той же час в годину пік, щоб пришвидшити потоки покупців і скоротити черги, варто включати ритмічні треки.
  • Напередодні свят тематична музика сприяє створенню особливої святкової атмосфери, яка залучає покупців у торговельні об'єкти. Так, різдвяні мелодії напередодні Нового року викликають піднесений настрій і бажання дарувати подарунки, тим самим збільшуючи кількість спонтанних покупок. Аудіопривітання зі святами, побажання гарного дня клієнтам принесуть їм масу позитивних емоцій і сприятимуть підвищенню лояльності.
  • Аудіореклама, впливаючи на відвідувачів безпосередньо в торговій точці, допомагає збільшити продажі. Ефективною буде також трансляція повідомлень інформаційного характеру. Так, аудіоролик про користь риби може збільшити кількість покупців в рибному відділі супермаркету і при цьому не буде сприйматися як нав'язлива реклама.
  • Використання  аудіологотипа, що добре запам'ятовується, підвищує пізнаваність бренду і його цінність в сприйнятті споживачів.
  • Музика в торговому залі забезпечує комфортне перебування відвідувачів за рахунок створення звукового фону, який сприяє більш невимушеному спілкуванню покупців між собою і з персоналом, а також приховує сторонні шуми. Завдяки фоновій музиці покупці можуть спокійно обговорити переваги конкретного товару, не боячись бути почутими і не відволікаючись на розмови інших.

Таким чином, аудіомаркетинг допомагає підвищити всі показники продажів, починаючи від розміру середнього чека і закінчуючи частотою відвідувань клієнтів, а також збільшити лояльність і ефективність роботи персоналу.

Digital Signage як засіб комунікації зі споживачем

Digital Signage, або цифрові вивіски, являють собою сучасний ефективний інформаційно-рекламний інструмент. Вони сприяють реалізації таргетингового підходу в рекламі, служать засобом для маркетингового аналізу і допомагають налагоджувати комунікації між брендом і споживачами в точках продажів.

Переваги Digital Signage складаються в можливості управління контентом в режимі реального часу і оперативного оновлення інформації, а також в динамічності зображення. Ефективність такої реклами багато в чому обумовлена тим, що вона транслюється в потрібному місці і в потрібний час, тобто максимально адаптована до потреб цільової аудиторії і до конкретних умов. Так, інтерактивні цифрові екрани дозволяють отримувати необхідні дані від клієнтів, аналізувати їх за допомогою спеціального програмного забезпечення і миттєво підлаштовувати контент під потреби клієнта.

Системи Digital Signage впливають на споживачів на різних рівнях:

  • Цифрові вивіски забезпечують своєчасне надання затребуваної інформації про поточні акції та знижки, роблять процес шопінгу більш комфортним, сприяють налагодженню комунікацій споживачів з брендом. Все це формує у свідомості споживача позитивний образ бренду, підвищує ступінь довіри до бренду, його пізнаваність та  лояльність.
  • Завдяки динамічності зображення і актуальності контенту цифрові вивіски привертають увагу споживачів. Це сприяє ефективності рекламної кампанії.
  • За допомогою Digital Signage в місцях очікування або зонах відпочинку можна транслювати корисну і цікаву для відвідувачів інформацію: свіжі новини, репортажі зі спортивних матчів, прогноз погоди, інформацію про рух на дорогах, музичні кліпи і т.д. В цьому випадку рекламні ролики, що демонструються в перервах, не викликатимуть відторгнення у відвідувачів.
  • Цифрові вивіски сприяють створенню комфортних умов для шопінгу. За допомогою Digital Signage можна подивитися наявність товару, порівняти продукти або перевірити ціну, не чекаючи, поки звільниться консультант. Екрани, розташовані в торговому залі, допомагають швидше орієнтуватися і знаходити потрібний відділ, а екрани біля кас скрашують час очікування в чергах. Таким чином, Digital Signage максимально полегшують для клієнта процес здійснення покупок, тим самим збільшуючи кількість продажів.
  • За допомогою камер відеоспостереження і спеціального програмного забезпечення, що дозволяє розпізнавати обличчя, визначати стать і вік відвідувачів, цифрові екрани надають можливість транслювати таргетинг контент. Це забезпечує найбільш ефективний вплив реклами на споживачів.

Аудіовізуальні технології органічно вписуються в інфраструктуру сучасних торгових об'єктів і сприяють зростанню продуктивності праці, оптимізації та розвитку бізнесу.