Digital Signage

Розвиток ринку послуг і вплив на переваги клієнтів за допомогою BigData

Сфера послуг відноситься до найперспективніших галузей економіки. Сьогодні однією з основних тенденцій розвитку ринку послуг є підвищення вимог до якості послуг, що надаються та рівня обслуговування. Щоб відповідати новим вимогам, компанії повинні пристосовуватися до умов, що постійно змінюються, в т.ч. використовувати сучасні технології.

Застосування Big Data в сфері послуг і роздрібної торгівлі має на увазі можливість створити систему інструментів і способів обробки великого обсягу інформації для досягнення потрібних результатів, в т.ч. підвищення якості обслуговування, відвідуваності, а значить, і прибутку. При цьому найбільш затребуваними залишаються аналітичні платформи Big Data на базі технологій машинного навчання і штучного інтелекту, які дозволяють збирати і аналізувати дані про споживачів, а також керувати їх поведінкою.

На сьогодні технології на основі аналізу великих даних найбільш активно використовуються у великому і середньому бізнесі, зокрема, в банках, торговельних мережах, компаніях - операторах мобільного зв'язку та ін.

Інтеграція платформ для аналізу великих даних з технологіями Digital Signage дозволяє вибудувати багатофункціональну систему, здатну вирішувати безліч завдань: підвищити якість взаємодії зі споживачами, лояльність і довіру до бренду за рахунок персоналізованого підходу, впливати на купівельну поведінку, збільшити ефективність реклами шляхом орієнтування на основі збору і аналізу даних та ін. З цією метою використовується ряд засобів і технологій з арсеналу Digital Signage:

1. Відеоаналітика.

Використовуючи камери відеоспостереження, система відеоаналітики дозволяє розпізнавати осіб за біометричними даними - статтю, віком, національною приналежністю та ін. Інформація систематизується і зберігається, завдяки чому можна вести облік і підрахунок відвідувачів, визначати відсоток повторного відвідування, а також конверсію відвідувачів в покупців.

Дані відеоаналітики і системи підрахунку відвідувачів на основі машинного зору використовуються для складання портрету цільової аудиторії, ведення статистики відвідуваності і історії відвідувань, відстеження результату рекламних кампаній та адресної доставки персоналізованого рекламного контенту. Така технологія дозволяє аналізувати трафік відвідувачів в режимі реального часу і на основі отриманої інформації транслювати таргетований контент. Тим самим використання системи відеоаналітики допомагає впливати на споживачів: отримуючи персональну пропозицію тут і зараз, споживач сприймає її не як нав'язливу рекламу, а як корисну підказку, якій він швидше схильний слідувати.

2. Цифрові меню.

Ця технологія вже використовується в багатьох ресторанах і кафе. За допомогою цифрових меню можна наочно продемонструвати клієнту асортимент закладу, надати інформацію про акції та спеціальні пропозиції. Про ефективність цього рішення свідчать результати досліджень: так, більше 80% відвідувачів складають замовлення, ґрунтуючись на даних з цифрового меню, а кількість продажів тих страв, які рекламуються з екранів, збільшується майже на 200%. Таким чином, це рішення дозволяє впливати на поведінку клієнтів, змінювати їх переваги. Крім того, використання інтерактивних цифрових меню допомагає краще пізнати цільову аудиторію і налагодити процес комунікації: завдяки можливості отримувати відгуки і оцінки гостей можна з'ясувати, яка продукція користується попитом, як часто замовляється та чи інша позиція та ін.

3. Прикасові екрани.

Прикасові екрани, що встановлюються біля каси з боку покупця, сприяють налагодженню взаємодії з ним і підвищенню лояльності. Це рішення дозволяє відвідувачеві поповнити кошик за рахунок додаткових позицій, дізнатися про нові пропозиції та поточні акції, а також поставити оцінку або залишити відгук.

Крім того, за допомогою прикасового екрану і аналізу даних про покупців можна впливати на середній чек: з урахуванням набору товарів в кошику і історії попередніх покупок на екран може виводитися персоналізована пропозиція. Це збільшить ймовірність здійснення додаткової спонтанної покупки.

4. Відеостіни.

Завдяки великій поверхні відеостіни привертають більше уваги, відповідно, вони більш ефективні. Вони сприяють залученню споживача в світ бренду, підвищують його впізнаваність і відвідуваність торгівельного об'єкта.

Контент, який відображається на декількох моніторах, вражає відвідувачів своїми масштабами, створюючи wow-ефект. Трансляція таргетованого контенту за допомогою відеостіни справить сильніше враження на відвідувача і допоможе збільшити конверсію відвідувачів в покупців.

5. Shelf-дисплеї.

Shelf-дисплеї дозволяють виділити продукцію бренду серед інших товарів і тим самим привернути до неї якомога більшу увагу споживачів, а значить, забезпечити зростання продажів. Екрани з динамічним яскравим контентом приваблюють відвідувачів до стелажу з товарами і, активно залучаючи їх у процес самостійного вивчення товарів, допомагають впливати на їх переваги та вибір.

6. Прайс-чекери.

Прайс-чекери являють собою пристрої для отримання інформації про товар і його вартість шляхом сканування штрих-коду. Використовуючи прайс-чекер, покупець може отримати не тільки потрібні відомості про товар, що його зацікавив, а й персоналізовану пропозицію з урахуванням вже відсканованого товару, а також інформацію про акційні товари, розташовані поблизу. Крім того, це рішення може використовуватися для анкетування та оцінки якості обслуговування, для збору статистичних даних про відскановані продукти.

7. WiFi-аналітика.

Аналітика відвідувачів з використанням WiFi-технологій - це світовий тренд. В умовах постійного зростання кількості даних WiFi-аналітика необхідна, щоб оптимізувати рекламні кампанії і збільшувати їх ефективність, грамотно вибудовувати процес взаємодії зі споживачами. Вона дозволяє провести аналіз комунікативного процесу і скласти план його оптимізації. Система здатна підрахувати час рекламного контакту в середньому, частоту переглядів відеоповідомлень і визначити, як перегляд реклами вплинув на переміщення відвідувача по торгівельному залу і склад кошика. Це допоможе надалі вносити зміни в контент і більш ефективно керувати поведінкою відвідувачів.